«

»

Alles wat je moet weten over het zomerkamp

We gaan alweer bijna op zomerkamp! Ben jij er al klaar voor? Lees hier alles wat je moet weten over het zomerkamp 2016 van Jong Nederland de Fakkel.

belevenissenbos

Wie: Jong Nederland de Fakkel

Wat: Zomerkamp 2016

Waar: Scoutingaccommodatie Ascanen midden in de belevenisbossen in Lelystad.

Wanneer: zaterdag 23 juli tot en met vrijdag 29 juli 2016

Waarom: We gaan er natúúrlijk weer een hele gezellige week van maken met een kampvuur, gezellig samen kamperen, een speldag, bosspelen, een bonte avond, kanoën, zelf koken met een BBQ of een Dutch-Oven, sport en spel, creativiteit, dropping, etc.etc. Dat wil je natuurlijk allemaal niet missen !!

Belangrijke gegevens

De organisatie en directie van het zomerkamp is dit jaar in handen van:
Nicole Nies-Joosten (06 13425062) en Walther van Maren (06 57301298)
Alleen bij dringende zaken of in noodgevallen kunt u met hen contact opnemen.

Veel kinderen vinden het leuk om tijdens het kamp een kaartje van thuis te ontvangen.
Dat kaartje moet u dan wel uiterlijk op dinsdag versturen.
Het adres: naam kind, JN de Fakkel, per adres, Postbus 2056, 8203 AB Lelystad.

Tijden van vertrek en thuiskomst:
Zaterdag 23 juli:
De kwartiermakers verzamelen om 09.30 uur. Eerst koffie, vertrektijd: 10.00 uur

Alle kinderen (behalve de 501 groep) verwachten we zéker om 12.30 uur bij de Fakkel.
De bus zal om ongeveer 13.00 uur naar Lelystad vertrekken.
De leden van groep 501 gaan op de fiets van Parijsch naar Lelystad:
Zij krijgen van hun stafleden meer informatie hierover.

Op vrijdag 29 juli komen we weer terug naar Eindhoven.
De bussen zullen hoogstwaarschijnlijk tussen 15.00 en 16.00 uur weer op de Fakkellaan aankomen. Ook de bagage van de leden komt met de bussen weer terug naar Eindhoven.
Hoe laat de vrachtwagen met onze materialen in Eindhoven aan zal komen is nu nog niet te zeggen. We hopen dat de vrachtwagen ook tussen 15.00 en 16.00 uur zal aankomen.

Het leeg maken van de vrachtwagen is een zwaar karwei.
Onze vrijwilligers hebben dan al een hele zware week achter de rug. Wij stellen het altijd heel erg op prijs dat ouders die op het parkeerplein aanwezig zijn even meehelpen…….!!!

Voorbereiding

Bagage:
Het inleveren van de bagage is dit jaar als volgt geregeld:
Alle leden die met de bus gaan moeten hun bagage op zaterdag 23 juli meenemen. Deze gaat namelijk mee in de bus. Wij vragen daarom alles in een deugdelijke koffer of tas in te pakken. Er mogen geen stretchers of veldbedden mee. Merk uw bagage goed en pak deze samen met uw kind in. Op deze manier namelijk vindt uw kind de eigen bagage in Lelystad gemakkelijker terug.

We verzoeken u dringend de bagage te verpakken in een koffer en/of weekendtassen. In verband met het meenemen van de bagage in de bussen hebben we liever geen vuilniszakken met bagage.
Ook verzoeken we u dringend alle koffers en of tassen duidelijk van naam te voorzien. Alleen met een duidelijke naam vindt uw eigen kind zijn/haar tas of koffer sneller terug!

Kampgeld en inschrijfformulier:

Van élke kampdeelnemer moet een inschrijfformulier ingeleverd zijn (bij de eigen staf).
Wanneer een kampdeelnemer een deel van het kamp niet mee kan maken (later komen of eerder vertrekken) blijft het kampgeld ongewijzigd.
De kampgelden moeten vóór 11 juli overgemaakt zijn op giro NL09 INGB 0001 0783 04,
t.n.v. Stichting Jong Nederland De Fakkel te Eindhoven.

Verzekeringen:

Jong Nederland De Fakkel heeft voor alle kampdeelnemers een ongevallenverzekering en een WA-verzekering. Daarnaast hebben wij een materialenverzekering voor de materialen van Jong Nederland. De bagage van de kinderen is niet verzekerd !!
Alles wat je kwijt raakt of wat kapot gaat tijdens een kamp is dus niet verzekerd.
Iedereen die de bagage wil verzekeren moet daarvoor zélf een reisverzekering afsluiten.

Een paar hele nuttige tips:

-1- voorzie alle tassen en koffers duidelijk van naam.
-2- merk ook zoveel mogelijk alle kleding, handdoeken, etc.
-3- stop in de koffer (in het deksel plakken bijv.) een bagagelijst met wat u meegegeven hebt.
-4- pak de koffer samen met het kind in. Zo wéét hij/zij ook wat er allemaal in zit.
-5- verpak de kleding desnoods in pakketjes per dag
-6- Geef a.u.b. géén nieuwe of goede kleding mee. Alle kleding wordt vies en soms gaat kleding zelfs verloren. De kinderen gaan er mee de bossen in, we doen sport en spel, we verven en doen handenarbeid…………. Liefst oude kleding dus!!!
-7- Denk aan het deelnameformulier!

Tijdens het zomerkamp

Bezoek van en contacten met de ouders:
In verband met het eventueel spontaan opkomen van heimwee en omdat we ook regelmatig niet op de accommodatie aanwezig zullen zijn, hebben we liever géén bezoek van ouders tijdens het zomerkamp. We hopen dat u daarvoor begrip kunt opbrengen. Denkt u wel aan de ansichtkaart? Vóór dinsdag posten is het best !!

Wanneer kinderen écht last krijgen van heimwee of wanneer er andere problemen zijn,
dan nemen wij contact met ú op.
Denk i.v.m. dat contact opnemen ook aan het volledig invullen van het deelname-formulier.
Zijn er dringende zaken waardoor u contact met óns moet opnemen:
06 13 42 50 62 of 06 57301298

Minioren en maxioren en junioren krijgen op kamp van ons één kaart om naar huis te sturen. Wanneer uw kind meer kaarten wil of moet versturen, moet u die kaarten dan voorzien van postzegel én ingevuld adres in de koffer meegeven.

Zakgeld, snoep en mobiele telefoons:

We verzoeken u dringend géén snoep, géén chips of extra drinken e.d. mee te geven. Wij trakteren de kinderen regelmatig. Bovendien trekt dit mieren en andere insecten aan. Minioren en maxioren mogen ook géén zakgeld meenemen.
Junioren, senioren en de 16+ groepen maken afspraken met de eigen groep over zakgeld.
Houdt u zich a.u.b. aan die afspraken !!
Tot en met de junioren: zeker géén GSM, hij kan alleen maar kapot gaan of kwijt raken.
Senioren en plusgroepen maken ook eigen afspraken over het meenemen van een GSM.

Medicijnen, allergieën e.d.:

Wanneer uw kind medicijnen moet gebruiken, geef die medicijnen dan voorzien van naam en gebruiksaanwijzing aan de stafleden van de éigen groep.
Zij zullen er dan voor zorgen dat die medicijnen verstrekt en ingenomen zullen worden.
Wanneer er voor uw kind bepaalde beperkingen zijn betreffende eten en/of drinken óf wanneer uw kind ’s nachts gewekt moet worden, laat dit dan ook even weten aan de stafleden van de eigen groep. Hetzelfde geldt uiteraard ook voor kinderen met een speciaal dieet.
Wij willen en kunnen overal rekening mee houden, maar we moeten het dan wél weten !!!

Wanneer bekend is dat uw kind wellicht in bed plast, is een reserve slaapzak en luchtbed én minstens één reserve pyjama verplicht !!!
Jong Nederland De Fakkel heeft een paar reserve slaapzakken maar onze voorraad is uiteraard beperkt. Reserve luchtbedden hebben we NIET!!
Jong Nederland De Fakkel zorgt ook voor normale zonnebrandolie. Wanneer voor uw kind een speciale hoge factor wenselijk is, moet u die zonnebrandolie zelf meegeven.

Let op:
Aangezien we dit jaar in een zeer bosrijke en waterrijke omgeving verblijven is het wenselijk om uw kind een anti muggen stick of lotion en prikweg / Azaron mee te geven.
Omdat er deze week ook veel in en om het water gespeeld gaat worden moeten kinderen zonder zwemdiploma zwembandjes meenemen. Ook raden wij iedereen aan zogenaamde waterschoenen mee te nemen om verwondingen aan de voeten tijdens wateractiviteiten te voorkomen.

Na het zomerkamp

Terug in Eindhoven

Op vrijdag 29 juli komen we weer terug naar Eindhoven.
De bussen zullen hoogstwaarschijnlijk tussen 15.00 en 16.00 uur weer op de Fakkellaan aankomen. Ook de bagage van de leden komt met de bussen weer terug naar Eindhoven.
Hoe laat de vrachtwagen met onze materialen in Eindhoven aan zal komen is nu nog niet te zeggen. We hopen dat de vrachtwagen ook tussen 15.00 en 16.00 uur zal aankomen.

Het leeg maken van de vrachtwagen is een zwaar karwei.
Onze vrijwilligers hebben dan al een hele zware week achter de rug. Wij stellen het altijd heel erg op prijs dat ouders die op het parkeerplein aanwezig zijn even meehelpen…….!!!

Iets teveel of iets kwijt ???
Ieder jaar houden wij bergen gevonden voorwerpen over. Heel veel van die artikelen worden nooit meer opgehaald. In oktober gaat dat allemaal naar de vlooienmarkt.
Op zaterdag 30 juli zijn wij tussen 12.00 en 14.00 uur weer in ons gebouw aanwezig om op te ruimen.
U kunt dan dus (tot 14.00 uur) komen kijken naar eventuele vermiste voorwerpen.
Wanneer u in de koffer van uw zoon of dochter iets aantreft dat niet van u is, kunt u dat ook op die dag (natuurlijk het liefst om 12.00 uur) komen inleveren.

We hebben er zin in en gaan er met z’n alle weer een geweldige week van maken!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Je mag deze HTML-tags en attributen gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>